من به دلیل تاکتیک‌های سنگین فرضی که HP برای مجبور کردن مشتریان به استفاده از دیسک‌های اصلی HP، حافظه و غیره استفاده می‌کند، نگاهی دقیق به Supermicro انداختم. به تجربیات برجسته HP من تا G6. نه، باید خودم ببینم که آیا می‌توانم دیسک‌های شخص ثالث را در سیستم Gen8 کار کنم یا خیر.

من یک Gen8 بدون دیسک به اضافه چند حامل دیسک به سبک Gen8 شخص ثالث سفارش دادم تا آزمایش کنم. بدترین حالت اگر آزمایش شکست بخورد، این است که باید آن را با دیسک های استاندارد HP پر کنم، که قیمت آنها خیلی بد نیست و من یک سرور خوب خواهم داشت.خبر خوب این است که هنگام استفاده از حامل های دیسک Gen8 شخص ثالث، سرور 100% از دیسک های غیرHP راضی است. من دو گوشی ارزان قیمت Samsung 840 EVO (نه Pro) روی قفسه گذاشته بودم که آنها را در کریرها نصب کردم و در سرور گیر کردم.بدون هشدار راه اندازی مدیر فضای ذخیره سازی هوشمند HP با خوشحالی آنها را شناسایی کرد و یک آرایه RAID 1 ایجاد کرد، بدون مشکل. همه گزینه های SmartArray از جمله Smart Path، تدارک بیش از حد، و نشانگرهای سطح سایش به خوبی کار می کنند. همه LED ها به خوبی کار می کنند - که من با تغییر دیسک منطقی به روش های مختلف آزمایش کردم. هر بار که LED ها رنگ و حالت را تغییر می دهند تا به درستی کار انجام شده و وضعیت آرایه را نشان دهند.

تا زمانی که یک حامل با کنتاکت های اضافی صفحه پشتی (برای کنترل LED ها) وجود داشته باشد، سیستم دیسک را به عنوان اصلی می پذیرد. آمازون اپراتورها را با قیمت 14.99 دلار در اختیار دارد. دیسک را از حامل خارج کنید و آن را مستقیماً به backplane وصل کنید، و سیستم هشدارهای "غیراصلی" را ارسال می کند.و باز هم، این مربوط به دیسک‌های قدیمی El cheapo 840 EVO بود. اکنون که به سوال پاسخ داده شده است، من 4 عدد از واحدهای Samsung SM863 Enterprise را برای آرایه RAID 10 سفارش می دهم. قیمت آن خیلی بالاتر از 850 Pro نیست و دارای چند ویژگی (برای استفاده از سرور) است که آنها را نسبت به Pro درجه یک مصرف کننده مطلوب تر می کند.