رم سرور hp چیست؟

رم سرور یک حافظه کوتاه مدت میباشد که داده های وارد شده از پردازنده سرور اچ پی را در خود نگهداری میکند ، میتوان گفت به عنوان یک منبع یا انباری که ذخزرهی دیتای دم دستی cpu سرور را انجام می دهد.با توجه به اینکه کش پردازنده سرور hp بسیار کوچک میباشد دیتای پردازش شده در پردازنده نیازمند جایی میباسد که در انجا ذخیره شود تا در زمان مناسب با فراخوانی سی پی یو دوباره وارد پردازنده شده و محاسبات انجام دهد.رم hp که معمولا از نظر کیفیت ساخت ،مدت زمان ساخت ، استاندارد های ساخت و مهمتر از همه قیمت رم خیلی خیلی گران تر و سر تر از رم های معمولی میباشد برای همین هست که تایید و تاکید بسیار مکنیم حتما و حتما رم اورجینال سرور hp خریداری بکنید. و به لیبل اورجینال سرور hp دقت داشته باشید هر سرور، لپ تاپ و کامپیوتر دارای حافظه است. حافظه RAM رم سرور  hp اچ پی  داده ها را از هارد دیسک یا درایو حالت جامد پردازش می کند، این داده ها و دستورالعمل ها را ذخیره می کند و واحد پردازش مرکزی (CPU) را قادر می سازد به آن دسترسی داشته باشد. بدون رم سرور  hp اچ پی ، سیستم  یا، سرور شما  hpشما قادر به انجام هیچ کاری نخواهد بود.

نگاه دقیق‌تر به ساختار رم سرور hp

رم سرور  hp اچ پی رم سرور یک حافظه با دسترسی تصادفی (RAM) است که داده ها را از HDD به CPU فرامیخواند . به عنوان نوعی از رم سرور  hp اچ پی فرار، زمانی که رم سرور  رم سرور  hp اچ پی خاموش می شود، تمام اطلاعات نگهداری شده خود را از دست می دهد. یکی از راه‌های تصور کردن این مطلب  این است که ماژول‌های رم شما حاف⁴ظه کوتاه‌مدت و هارد دیسک‌های شما حافظه بلندمدت هستند.

رم های سروری HP

بنابراین، اگر از قبل حافظه بلند مدت دارید، چرا از حافظه کوتاه مدت استفاده کنید؟ پاسخ این است  که رم سرور  hp اچ پی RAM بسیار سریعتر از حافظه غیر فرار مثل هارد HDD است. به جای جستجوی داده ها یا دستورالعمل ها در دیسک سخت، CPU می تواند این ذخیره سازی کندتر یعنی همان هارد  را دور بزند و مستقیماً به رم سرور  hp اچ پی سرور برود. این امکان زمان خواندن بهتر در سرور شما را فراهم می کند.یعنی دسترسی به رم هم سریع تر هست هم ارزان تر هست و هم قوی تر هست.در این مقاله در مورد انواع رم ،مدل ها، نسلهای مختلف با همدیگر صحبت خواهیم کرد.

رم سرور  hp G10 PLUS

جدیدترین مدل رم hp که وارد بازار شده هست سری رم RAM 32G 3200 HPE G10 PLUS رم میباشد از نظر تکنولوژی با نسل ده اچ پی ای و ده پلاس برابری میکند ، و تکنولوژی DDR4 HP میباشد،میتوان گفت فعلا این رم باس ۳۲۰۰ ماژول ۳۲ گیگ روی سرور DL380 G10 PLUS وارد کشور میشود و میتوانید از فروشندگان سرور HP G10 PLUS تهیه کنید.محصول رم RAM 32G 3200 HP در محثولات موجود میباشد و می توانید این محصول جدید رم HP را چک کنید.

رم سرور  hp g10

رم سرور hp g10 وقتی وارد بازار شد مدل 32g 2666 hp وارد بازار شداین رم اچپی روی،سرورهای DL380 G10 ,DL360 G10 , ML350 G10. وارد بازار مصرف داخلی شد سری باش ۲۶۰۰ ساپورت می کند و سری DDR4 میباشد البته این رم از سری رم های پایین تر از خود گران تر بود و در سرور های g10 سری رم های 16G , 32G ,64G 2666 HP مورد استفاده قرار می گرفت.

رم سرور hp  g9

همزمان با ورود نسل ۹ یا همان G9 سرورهای،hp سری رم های،جدید ddr4 با باس ۲۱۳۳ و ۲۴۰۰ وارد بازار کشود شد ، این رم 16g,2133  میتوان گفت اولین نسل رم hp ddr4 بود که داشت وارد بازار میشد.برای سرورg9  dl380 g9 dl360 باید رم باس 2133 یا 2400 بخرید .

چرا خرید رم سرور اچ پی ؟ یک سوال همیشگی که بسیاری از مشتریان دکتر اچ پی رم سرور  hp اچ پی همیشه از پرسنل واحد فروش میپرسند این است که چرا باید دوبرابر قیمت یک رم معمولی را برای خرید رم سرور اچ پی پرداخت کنیم؟اگر قیمت رم سرور معمولی مثلا پانصد هزارتومان باشد شما باید حدود 1 میلیون تومان بابت خرید رم سرور HP پرداخت کنید و این هزینه برای خرید رم سرور اچ پی کمی سنگین و غیر فابل پذیرش برای مشتری‌ها است. اینجاست که مسئله رم های ارزان قیمت اچ پی یا رم های غیر اورجینال مطرح می‌شود. می‌توانید در مورد این موضوع رم های غیر اورجینال اچ پی و قیمت رم اچ پی غیر اورجینال اچ پی اینجا مطالعه کنید.

 

خرید رم سروری HP 

قیمت رم سرور اچ پی به موارد بسیاری بستگی دارد ولی تا آنجایی که برای ما در این مقاله مقدور باشد در مورد بعضی موارد که تاثیر مستقیم در قیمت رم سرور HP دارد صبحت خواهیم کرد و خواهیم گفت برای خرید رم سرور اچ پی چرا باید هزینه بالایی پرداخت کنید و قیمت رم اچ پی چرا منطقی هست از نظر ما.فروش رم سرور اچ پی در بازار ایران بسیار زیاد است و شاید روزانه بصورت عمومی تعداد رم سرور که به فروش میرسد بالا 100-200 هزار عدد باشد که از این تعداد ربع تعداد شاید برای رم سرور HP باشد. برای همین باید ببنیم چرا باید رم سرور اچ پی اینقدر مهم هست و ما حاضر هستیم برای خرید رم سرور HP این همه هزینه پرداخت کنیم و خرید رم اچ پی خیلی خیلی برای ما مهم هست .رم سرور HPE دارای کیفیت بسیار بالایی هست اگر شما با چند نفر از افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید در مورد کیفیت رم سرور اچ پی حتما به شما نکاتی بسیار مهم را خواهند گفت و از نظر اون دوست فنی پرداخت این هزینه بالا برای خرید رم سرور اچ پی واجب هست و حتما حتما باید رم سرور اچ پی اورجینال بر روی سرور اچ پی نصب گردد.

 

رم سرور hp dl380 g8 

برای سرور dl380 dl360 g8 باید رم باس 12800 یا 14900 بخرید این رم های ddr3 و فوق العاده مناسب برای سرورهای hp g8 میباسد.

 

سرور hp dl380 dl360 g7 از رم 10600 پشتیبانی میکند یعنی باید رم hp 10600 برای نسل g7 بخرید.شما میتوانید نسل ۱۰۶۰۰ ،۱۴۹۰۰ و ۱۲۸۰۰ را برای،سرور g7 خریداری بکنید.البته بیس رم های سرورهای نسل G6 , G7 ,G8 مدل DDR3 میباشد و هر سه مدل با همدیگر می خوانتد فقط از نظر باس متفاوت هستند.

خرید رم سرور اچ پی HP 

برای خرید رم سرور اچ پی کافیست با تیم فروش ماهان شبکه ایرانیان تماس بگیرید و در مورد سرور اچ پی خود توضیحات کافی بدهید همکاران فروش ما با توجه به نیازمندی شما بهترین رم را که با سرور شما کامپبل باشد به شما پیشنهاد می دهند این رم اچ پی تماما اورجینال میباشد و می توانید بهترین را خرید نکید مدنظر داشته باشید که تمام رم سرور اچ پی ما اورجینال می باشد .قیمت رم سرور اچ پی

قیمت رم سرور اچ پی 

برای قیمت رم سرور اچ پی باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید .

  1. رم خریداری شده شما نیو می باشد یا دست دوم میباشد 

  2. رم های اورجینال می باشد یا رم غیر اروجینال 

  3. رم ها بصورت باز به شما تحویل داده می شود یا بصورت پک 

  4. این رم ها رو ی سرور شما با رم های قبلی سرور شام کامپتبل میباشد .

  5. رم سرور اچ پی اورچنیال شامل لیبل خود اچ پی هست یا نیست 

  6. تمام موارد بالا در قیمت رم سرور اچ پی تاثیر گزار میباشد.

رم سرور hp

  • رم سرور با رم پی سی تفاوت بسیار بالایی دارد 

  • رم سرور به علت لینکه روی سرور نصب می شود و دائما در حال کار میباشد بسیار گران تر هست 

  • گیفیت ساخت رم سرور اچ پی بسیار بالاتر از رم های دیگر میباشد 

  • سایر رند های نیز رم سرور تولید می کنند ولی در بین همه برند های رم سرور اچ پی گران تر هست 

  • فروش رم سرور اچ پی بصورت باندگی رو روی دستگاه بسیار ارزان تر هست  

  • می توانید تمام رم سرور اچ پی رو در فروشگاه ماهان شبکه ایرانیان مشاهده کنید .

  • رم سرور تنوع بسیار بالایی دارد در خرید رم دقت کنید .

رم سرور hp چیست؟

رم سرور اچ پی ،hp  یک حافظه با دسترسی تصادفی رم سرور hp  (RAM) است که داده ها را از HDD به CPU پردازش می کند.  رم سرور  hp اچ پی به عنوان نوعی از حافظه فرار، زمانی که حافظه سرور خاموش می شود، تمام اطلاعات نگهداری شده خود را از دست می دهد. یکی از راه‌های فکر کردن به این موضوع این است که ماژول‌های رم سرور  hp اچ پی شما حافظه کوتاه‌مدت هستند و هارد دیسک‌ها حافظه بلندمدت هستند.

قیمت رم سرور اچ پی

با افزودن حافظه  رم سرور  hp اچ پی بیشتر یا با افزایش سرعت و پهنای باند حافظه، سرورها می‌توانند ماشین‌های مجازی (VM) بیشتری را مدیریت کنند و رم سرور  hp اچ پی  بارهای خود را به طور مؤثرتری توزیع کنند و به کسب‌وکارها کمک کنند کارآمدتر کار کنند.

چرا رم سرور HP !

اگر رم سرور   رم سرور  hp اچ پی از کار بیفتد، این می تواند منجر به از دست رفتن داده ها و خطاهای سرور شود که می تواند منجر به دوره های طولانی از کار افتادن و از دست دادن تولید شود. کل یک شرکت و یا یک کارخانه از کار بیفتد. رم سرور  hp اچ پی  با سوختن یک عدد رم حتی سرور ممکن هست با کمبود منابع پردازشی رو برو شده و مجبور به ریست گردد که این باعت خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.برای همین تا انجا که ممکن هست باید رم با کیفیت و خوب برای سرور تهیه کنیم ، از نظر قیمتی رم سرور گران تر از رم های برند دیگر میباشد برای اینکه نوع جنس ب کار رفته و لایسنس هایی که پاس میکند بیشتر از برند ها ی دیگر هست.

قیمت سرور جی 10



اگر رم سرور  hp اچ پی رم خود را مانند یک میز یا میز کار فکر می کنید، RAM تقریباً همیشه توسط رایانه یا سیستم شما استفاده می شود تا به پروژه های مختلفی اجازه کار در یک زمان را بدهد. و هر چه حجم رم رم سرور  hp اچ پی شما بزرگتر باشد، وظایف بیشتری را می توانید انجام دهید.و سرعت کار ،سرعت انجام یک پروژه ،حجم تولید بیشتر ، بهتر و بالاتر می رود.

انواع رم سرور hp

انواع مختلفی از رم سرور  hp اچ پی وجود دارد، از جمله RAM (حافظه دسترسی تصادفی) رم سرور  hp اچ پی و ROM (حافظه فقط خواندنی) -رم سرور  hp اچ پی  که هر دو نوع حافظه سرور هستند. حافظه کش نیز وجود دارد که همکار من در اینجا بیشتر در مورد آن نوشته است و حافظه غیر فرار که به ذخیره سازی رم سرور  hp اچ پی مانند HDD ها، SSD ها و درایوهای نوار اشاره دارد.

خرید رم سرور اچ پی

حافظه رم سرور  hp اچ پی همچنین دارای سه نوع اصلی فرم فاکتور است - ضریب فرم نشان می دهد که رم با چه نوع ماشینی سازگار است: ثبت شده (RDIMM) رم سرور  hp اچ پی ، ثبت نشده/بدون بافر (UDIMM) و بار کاهش یافته (LRDIMM). RDIMM ها (که به عنوان حافظه بافر نیز شناخته می شوند)رم سرور  hp اچ پی  واحدهای حافظه را تثبیت می کنند تا CPU به سرعت به داده ها دسترسی پیدا کند.رم سرور  hp اچ پی باعث افزایش سرعت کل سیستم شما می شود. UDIMM (ثبت نشده) این ویژگی را ندارند. حافظه کاهش بار (LRDIMM) ثبت نشده است و در عوض دارای یک تراشه MP است که از تراکم بالاتر پشتیبانی می کند.

DIMM مخفف رم سرور  hp اچ پی  "Dual In-line Memory Module" است و شامل یک یا چند تراشه رم سرور  hp اچ پی روی یک برد مدار کوچک است.
ماژول های رم سرور اچ پی با سطوح مختلف عملکرد، قابلیت اطمینان، کارایی و هزینه ارائه می شوند، رم سرور  hp اچ پی طوری که متخصصان فناوری اطلاعات می توانند بهترین راه حل حافظه را متناسب با نیازهای تجاری خود انتخاب کنند.رم سرور  hp اچ پی این چیزی است که متخصصان فناوری اطلاعات ما می توانند به ان اعتماد کنند واقعا هم قابل اعتماد هست .

رم سرور HP G8 G9 G10

رم سرور اچ پی جی 8 یا رم سرور اچ پی جی 9 یا رم سرور اچ پی جی 10 همه و همه در بازار داخل دارای اورجینال و غیر اورجینال می‌باشند و شما یک زمانی برای خرید رم سرور اچ پی اقدام کنید با توجه به قیمت رم های اچ پی متوجه این نکته خواهید شد. ولی خرید شما بستگی به شرایط شما دارد. در فروشگاه دکتر اچ پی بسیار بر روی خرید رم سرور اچ پی اورجینال تاکید می‌شود. ولی برای نسل سرورهای اچ پی جی 5 جی 4 و پایین‌تر، رم سرور اچ پی اورجینال پیدا نمی‌شود و باید اقدام به خرید رم سرور اچ پی غیر اورجینال کنید.

فروش رم سرور اچپی در دکتر اچ پی همیشه به همراه فروش سرورهای اچ پی انجام می‌شود. تمام تلاش دکتر اچ پی در این است که رم سرور اچ پی اورجینال روی رم سرور  hp اچ پیمشتری نصب شود. برای همین است که قیمت سرور اچ پی در دکتر اچ پی شاید نسبت به بازار کمی تندتر و بالاتر باشد و برای خرید سرور اچ پی از دکتر اچ پی شما باید هزینه ی بالاتری رو پرداخت کنید. قیمت رم سرور اچ پی در دکتر اچ پی به نسبت کیفیتی که دارد با سود بسیار پایین به مشتریان عزیز اعلام می‌شود.

رم های سرور اچ پی 16 گیگ و رم سرور اچ پی 32 گیگ پرفروش ترین رم سرور HP در ایران است تا زمانی که ما در حال نگارش این مقاله هستیم و دکتر اچ پی نیز مثل سایر همکاران مشغول در برندیگ اچ پی تلاش خود را برای ارائه سرور اچ پی خوب و با کیفیت بالا انجام می دهد.

نکات مهم در مورد خرید رم سرور HP

خرید رم سرور HP

اما آنچه را که باید در مورد رم اچ پی مد نظر شما باشد این هست که کمپانی شرکت اچ پی برای تولید رم اچ پی اقدام نمی‌کند. همانظور که می دانید شرکت اچ پی ای برای تولید برخی محصولات یکسری چک لیست های شدید و بسیار حساس دارد و تیم فنی شرکت اچ پی این چک لیست ها را از تست رم های hp سری جدید شرکت های مختلف استخراج میکند. مثلا شرکت سامسونگ رم ddr5 را به تازگی وارد بازار کرده است. هیچ وقت شرکت اچ پی خود اقدام به رقابت با این شرکت بزرگ تولید کننده ی رم های سروری نمی‌کند یا سایر شرکت های تولید کننده رم سرور یا pc.

نکته‌ای که در مورد رم سرور اچ پی باید بدانید این است که شرکت اچ پی با توجه به نیازمندی‌‎ها و انتظاراتی که مشتریان از سرور های نسل جدید دارد در تیم خود یکسری نیازمندی ها اعلام می‌کند. مثلا رم سرور اچ پی 32 گیگ باید بتواند روی سرور اچ پی حداقل 3 سال کار کند و یعنی ماکزیمم ممکن است تا 20 سال 30 سال کارکند. ولی ما این ماژول رم 32 گیگ رو برای شرایطی می‌خواهیم که سرور اچ پی 3 سال پشت سر هم خاموش نمیشود و گرمای داخل سرور ما همیشه بالای 20 درجه هست و این رم سرور اچ پی باید بتواند با 24 عدد رم دیگر بر روی یک مادربرد نصب شده و با همدیگر روی سرور اچ پی کارکند.

یک رم 32 گیگ کینگستون برای استفاده روی پی سی شخصی شما طراحی شده تولید انبوه شده و با قیمت 200 هزارتومان به فروش می رسد.حال این سوال در مورد سرور HP مطرح هست که آیا این رم که برای کارهای ابتدایی و معمولی ساخته شده هست و شاید بخواهد روزانه دو یا سه ساعت پی سی شما روشن باشد یا کلا با 4 رم دیگر بخواهد کار کند و زیر بار آنچنانی نرود، می‌تواند در سرور اچ پی نیز نصب شده و کار کند؟

خرید رم سرور HP برای سرور اچ پی

خرید رم سرورهای اچ پی با گارانتی

سوال اساسی اینجا مطرح می‌شود چرا باید برای سرو ر اچ پی ، رم سرور اچ پی را نیز خریداری کنید و قیمت رم اچ پی چرا باید این‌همه گران باشد و چرا تا این حد هزینه برای خرید رم سرور HP پرداخت می‌کنید. تا الان جواب این سوالات رو گرفتید یا نه ؟

نیاز هست بیشتر توضیح دهم؟ رم سرور اچ پی اگر در نگاه ظاهری هیچ فرقی با یک رم سامسونگ سروری ندارد. نکته مهم زیر ساخت‌های درونی رم است که قیمت این رم سرور اچ پی را اینقدر بالا برده است. البته می توانید در قسمت بلاگ دکتر اچ پی مقالات بیشتری را در این مورد مطالعه کنید.

کافیست روی لینک کلیک کنید و وارد صفحه بلاگ سرور دکتر اچ پی شده و مقالات متنوعی را مطالعه کنید.یکی از مهم ترین معیارها در رم های سرور اچ پی ECC بودن رم سرور اچ پی است. همانطوری که می‌دانید ECC مزیت های بسیار زیادی دارد؛ در قسمت بلاگ سرور ما این موضوع را نیز به خوبی بررسی کرده‌ایم. وقتی تصمیم به خرید رم سرور اچ پی می‌گیرید باید بدانید که این رم سرور بر اساس چک لیست‌هایی که شرکت اچ پی به یکی از شرکت‌های تولید کننده رم داده است، تولید می‌شود؛ یکی از دلایل بالا بودن قیمت رم سروری HP به همین خاطر است.  

نحوه تولید رم سرور HP

اچ پی به شرکت تولید کننده رم سرور  hp اچ پی  اعلام می‌کند که برای سرور های نسل 10 اچ پی نیاز به رم های DDR4 با سرعت 2933 دارد، ولی تنها سرعت و نسل رم سرور  hp اچ پی مهم نیست؛ اچ پی در هنگام سفارش این رم سرور  hp اچ پی اعلام می‌کند که برای این سری از رم سرور  hp اچ پی های سرور اچ پی باید این امتیازها و این کمیت‌ها به دقت رعایت شود. یعنی اگر در شرکت سامسونگ برای تولید یک رم 3ساعت زمان مفید نیاز هست برای تولید رم سرور HP  رم سرور  hp اچ پی شاید 5 ساعت زمان باید بگذارد تا بتواند کمیت‌های مورد نیاز شرکت HP را به خوبی مدیریت کند.

برای همین رم سرور اچ پی با هزینه هایی بالاتر از رم های معمولی که شرکت تولید کننده درست میکند تولید میشود و این رم ها با لیبل اچ پی ای به شرکت تحویل داده می شود. شرکت HP نیز این رم ها  HP  را که با قیمت بسیار بالاتری که به شرکت تولید کننده رم HP   سفارش داده است، روی سرور  HP  نصب می‌کند و تعدادی را هم بصورت ریتیل یا بالک یا پک در بازار ازاد  HP  می فروشد. فروش رم سرور HP کار بسیار آسانی نبوده و شرکت فروشنده HP  باید توانایی تشخیص رم های اورجینال اچ پی HP   با غیر اورجینال HP   را داشته باشد و رم فیک HP  یا غیر اورجینال HP  تحویل مشتری ندهد.