سه نوع سرور
سه نوع مختلف سرور وجود دارد - rack، tower و blade - و بهترین سرور برای تجارت شما به نیاز شما بستگی دارد. در اینجا خلاصه ای سریع از هر نوع سرور، از جمله نحوه کار آنها و اینکه چه چیزی آنها را منحصر به فرد می کند، آورده شده است:

رک سرور
سرور rack mount یک گزینه همه منظوره است که می تواند به طور منظم در یک قاب فلزی قرار گیرد. این ماشین‌های مستطیلی و قابل نصب می‌توانند قدرت محاسباتی را برای کسب‌وکار شما فراهم کنند و از شبکه شما پشتیبانی کنند - در حالی که همچنان استفاده از فضا را بهینه می‌کنند.

سرورهای Rack دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند: سخت افزاری که در داخل یک رک نصب می شود. آنها برخی از راه حل های برتر برای قابلیت اطمینان سرور هستند، زیرا می توانند طیف گسترده ای از زیرساخت ها و برنامه های محاسباتی را پشتیبانی کنند.هر رک سرور به صورت عمودی در یک قاب فلزی چیده شده است تا به کسب و کار شما در صرفه جویی در فضای کف مرکز داده شما کمک کند. اینگونه در مورد آن فکر کنید - هرچه تجهیزات بیشتری را بتوانید روی هم قرار دهید، تعداد بیشتری را می توانید در محل قرار دهید.سرورهای رک استاندارد شده و بر حسب واحد اندازه گیری می شوند. این بدان معنی است که می توانید ارتفاع هایی را انتخاب کنید که از 1U تا 10U یا بالاتر باشد. این قفسه‌ها می‌توانند دستگاه‌های دیگر را نیز در خود جای دهند، بنابراین هیچ‌وقت نگران هدر رفتن فضا نباشید.

https://www.drhp.ir/hp-server/421-hp-proliant-dl380-gen9-8sff.html

پپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپپ

 

 

 

 

 

 مزایای سرورهای رک چیست؟
هر رک سرور مستقل است، بنابراین همه چیزهایی را که برای اجرا به عنوان یک سیستم شبکه ای یا مستقل نیاز دارید، دارد. آنها حافظه، CPU و منبع تغذیه خود را دارند، بنابراین برای اجرای عملیات محاسباتی فشرده عالی هستند.

این راه حل سرور نیز بسیار کارآمد است و می توان آن را برای افزودن پردازنده، حافظه یا حافظه اضافی گسترش داد. اگر نیاز به تعویض سرورهای رک برای افزونگی و پشتیبان دارید، مدیریت آن نیز بسیار ساده است.

سرور برج
سرورهای برج رایج ترین انتخاب برای مشاغل کوچک و افراد هستند. آنها طراحی شاسی مستقلی دارند و فوق العاده سبک وزن هستند. به طور مشابه، پیکربندی آنها آسان است و برای سفارشی سازی و انجام وظایف خاص طراحی شده اند، بنابراین آنها فقط شامل حداقل اجزا هستند. آنها را برای استفاده به عنوان یک سرور اداری کوچک ایده آل می کند.

با یک سرور استاندارد برج، رم یا کارت گرافیک بالایی دریافت نخواهید کرد، اما می‌توانید بعداً این دستگاه‌های جانبی را به‌روزرسانی کنید. این بدان معناست که اگر می خواهید ابتدا از سرورهای برج خود برای نیازهای عمومی استفاده کنید، سپس آنها را ارتقا دهید تا به عنوان سرورهای ارتباطی، وب یا شبکه خدمت کنند.

این سیستم ها مانند برج های دسکتاپ به نظر می رسند، بنابراین می توانید آنها را در یک موضوع مشابه ذخیره کنید. هرکدام به مانیتور، صفحه کلید و ماوس مخصوص به خود نیاز دارند زیرا دستگاه های ورودی مشترکی ندارند. بر خلاف سرورهای رک، آنها در یک قاب فلزی قرار نمی گیرند. برای کار بر روی این سرورها باید هر محفظه را باز کنید و آنها فضای بیشتری را در مرکز داده شما اشغال خواهند کرد.

مزایای سرورهای برج چیست؟
مزایای بسیاری برای سرورهای برج از جمله مقیاس پذیری کارآمد و کاهش هزینه های خنک کننده وجود دارد. از آنجایی که سرورهای برج هنگام خرید به حداقل امکانات مجهز هستند، می‌توانید نحوه ارتقای آنها را انتخاب کنید. این همچنین به این معنی است که آنها نسبت به یک سرور کاملاً بارگذاری شده ارزان تر هستند.

سرورهای رک پر از متراکم هستند و به تلاش بیشتری برای از بین بردن گرما نیاز دارند تا سرورهای برج بتوانند در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کنند.

سرور Blade
نوع دیگری از سرورها سرورهای تیغه ای هستند. این دستگاه‌های منحصربه‌فرد چندین برد مدار مدولار را در خود جای می‌دهند و هر کدام یک تیغه نامیده می‌شوند. آنها اغلب

بهترین سرور برای مشاغل کوچک است زیرا آنها به حافظه، CPU یا کنترلرهای شبکه نیاز ندارند. سرورهای Blade همچنین می توانند در یک قاب رک قرار بگیرند.

سرورهای Blade به محفظه هایی اطلاق می شود که چندین برد مدار مدولار را در خود جای می دهند. هر یک از این بردهای مدار یک تیغه سرور نامیده می شوند و بیشتر آنها فقط حافظه، CPU و کنترلرهای شبکه هستند.

می‌توانید برخی از گزینه‌ها را با درایوهای حافظه داخلی پیدا کنید، اما همه اجزای دیگر مانند سوئیچ‌ها و پورت‌ها از طریق شاسی به اشتراک گذاشته می‌شوند. آنها معمولاً با اندازه‌گیری‌های واحد رک مطابقت دارند، بنابراین می‌توانید آنها را به روشی بسیار شبیه به سرورهای رک ذخیره کنید.

مزایای سرورهای بلید چیست؟
این سیستم ها قدرت پردازش چشمگیری دارند اما فضای زیادی را اشغال نمی کنند. این آن را از سرورهای رک و برج متمایز می کند، که می توانند به سرعت املاک و مستغلات مرکز داده شما را بخورند. علاوه بر این، شاسی می تواند برق را به سرورهای چند تیغه ای تامین کند که می تواند مصرف انرژی شما را کاهش دهد.

به عبارت دیگر، وقتی سرورهای تیغه ای را با گزینه های دیگر مقایسه می کنید، قدرت پردازش بیشتری برای مصرف فضا و انرژی کمتر دریافت می کنید.

با سرورهای Blade، تعمیر و نگهداری و نظارت متمرکز ساده شده است. شما می توانید از مبادله داغ برای افزایش در دسترس بودن سیستم استفاده کنید تا کسب و کار شما بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

چگونه یک سرور به یک کسب و کار کوچک کمک می کند
سرورها کلید موفقیت کسب و کارهای کوچک هستند. در حالی که ممکن است در ابتدا از اجرای شرکت خود بر روی یک یا دو رایانه خلاص شوید، رشد و مقیاس عملیات خود بدون سرور امکان پذیر نیست.

هنگامی که شروع به استخدام کارمندان بیشتری می کنید یا به یک مرکز بزرگتر نقل مکان می کنید، به راهی برای مدیریت ایمن و کارآمد داده های خود نیاز خواهید داشت. انتقال فایل ها از طریق ایمیل یا درایو USB نه تنها خطرات امنیتی شما را افزایش می دهد، بلکه فرآیندهای شما را نیز کند می کند. شما نمی خواهید فایل ها به طور تصادفی از بین بروند یا به دست اشتباه بیفتند!

با یک سرور، می توانید فایل ها را به صورت یکپارچه ذخیره و به اشتراک بگذارید. به همین ترتیب، می توانید از آنها برای میزبانی ایمیل، فروشگاه تجارت الکترونیک، نرم افزار SaaS، سیستم های حسابداری و موارد دیگر استفاده کنید. آنها مانند یک مرکز داده کار می کنند که تضمین می کند همیشه یک اتصال امن به فایل هایی که برای اجرای کسب و کار خود نیاز دارید، داشته باشید.

سرورها برای کسب و کارهای کوچک نیز مهم هستند زیرا به آنها امکان پشتیبان گیری از اطلاعات مهم را می دهند. ذخیره سازی داده های خود در سرور تضمین می کند که اگر در جای دیگری نقص سخت افزاری وجود داشته باشد، جزئیات ارزشمندی را از دست نخواهید داد.

ممکن است تعجب کنید - چرا باید به جای قرار دادن Detain Cloud یا ماشین شرکت دیگری، روی بهترین سرور برای مشاغل کوچک سرمایه گذاری کنید؟

یکی از دلایل اصلی که شرکت شما باید سرمایه گذاری روی سرور rack mount یا راه حل مشابه را در نظر بگیرد این است که امنیت شما را افزایش می دهد. این دستگاه ها دارای حفاظت داخلی مانند فایروال هستند که از دسترسی کاربران غیرمجاز به داده های شما جلوگیری می کند.

علاوه بر این، از آنجایی که شما روی سرور در مکان فیزیکی خود کنترل دارید، می توانید استانداردهای امنیتی خود را نیز پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، می توانید تعیین کنید که کدام کارمندان دسترسی اداری داشته باشند و دیگر نگران اشتراک گذاری آن فضا در یک پلت فرم ابری نباشید.

به علاوه، حتی اگر سرویس اینترنت شما قطع شود، همچنان می توانید از سرورهای خود استفاده کرده و به فایل های مهم دسترسی داشته باشید.

سرور یک راه حل محاسباتی است که به دستگاه ها و برنامه های دیگر در شبکه خدمات ارائه می دهد. آنها میزبانی سرور ایمیل ایمن، مدیریت فروشگاه آنلاین و توسعه یک درایو مشترک برای کاربران داخلی را برای سازمان شما آسان می کنند.

به یاد داشته باشید که همیشه بهترین کار این است که داده ها را روی دستگاه های خود داشته باشید – این به شما امکان می دهد آن داده ها را ایمن نگه دارید و اتکای خود را به اینترنت از بین ببرید.

در لنوو، ما سیستم‌های سرور اداری کوچکی داریم که می‌توانند به مقیاس و رشد کسب و کار شما کمک کنند. معاملات سرور ما به این معنی است که برای اجرای پشته فناوری مورد نیاز خود نیازی به صرف بودجه ندارید. این که آیا شما به یک رک، تیغه یا سرور برج نیاز دارید، ما شما را تحت پوشش قرار می دهیم. هنگامی که راهنمای خرید سرور کسب و کار کوچک ما را بررسی می کنید، بیشتر به سوالات سرور خود پاسخ دهید. و برای حمایت بیشتر از نیازهای کسب و کار کوچک خود، برای عضویت رایگان در LenovoPRO ثبت نام کنید.

c