بذر همیشه بهارفروش, فروش بذر همیشه بهار, هربی کالا, بذر گیاهان دارویی, همیشه بهار


 
بذر همیشه بهار
| نظر بدهید

گل همیشه بهار (Calendula  officinalis L) گیاهی زیبا و علفی و یک ساله است از خانواده مرکبان که منشاء آن مدیترانه و غرب آسیا و اروپای مرکزی گزارش شده است . در این گیاه ریشه مخروطی شکل است و به طور مستقیم در عمق خاک فرو می رود. ارتفاع ساقه بین ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر است. از قسمت تحتانی ساقه، شاخه های فراوان و کوتاهی منشعب می شوند.

 همیشه بهار تا مدتها به عنوان گیاهی زینتی کشت می شد تا این که خواص دارویی آن شناخته شد و به عنوان گیاه دارویی مورد استفاده قرارگرفت. کشت این گیاه در اروپا از قرن هفتم آغاز شد. در برخی از فارماکوپه ها به عنوان دارو معرفی شده اند و برای مداوای بیماری های معده و روده ای استفاده می شوند. مواد رنگی استخراج شده از گل همیشه بهار در رنگ کردن موادغذایی و همچنین در رنگ کردن بعضی از انواع چربی ها استفاده می شود . گل همیشه بهار ۵۰۰ سال پیش پراکندگی وسیعی در ایتالیا داشته است . این گیاه در کشورهای آلمان، استرالیا، چک اسلواکی، اطریش، سوییس، مجارستان و به تازگی در مصر و سوریه به عنوان گیاهی دارویی کشت می شود.

 


لینک خرید بذر اف یک همیشه بهار از هربی کالا


 

 ویژگی های گیاه شناسی: گل همیشه بهار (Calendula  officinalis L) گیاهی زیبا و علفی و یک ساله است از خانواده مرکبان که منشاء آن مدیترانه و غرب آسیا و اروپای مرکزی گزارش شده است. در این گیاه ریشه مخروطی شکل است و به طور مستقیم در عمق خاک فرو می رود. ارتفاع ساقه بین ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر است. از قسمت تحتانی ساقه، شاخه های فراوان و کوتاهی منشعب می شوند.

 برگ ها بلند، باریک، کم و بیش کرکدار و بدون دندانه هستند و به صورت متناوب روی شاخه قرار گرفته اند. رنگ آنها سبز روشن است . گل ها درشت و قطر آنها بین ۴ تا ۷ سانتی متر است. گلچه های زبانه ای روی محورهای دایره ای متحدالمرکز که تعداد آن ها ۴ تا ۸ یا بیشتر است، قرار می گیرند. رنگ گل ها زرد یا نارنجی است که به تناسب گرما و رطوبت محیط زندگی، به طور منظم صبح ها در فاصله ساعت ۹ تا ۱۰ شکفته و سپس در بعد از ظهر بین ساعات ۴ تا ۵ جمع می شود. میوه فندقی و قهوه ای رنگ و سطح آن ناصاف است. وزن هزار دانه ۸ تا ۱۲ گرم است.

 نیازهای اکولوژیکی: از آن جایی که منشأ این گیاه نواحی گرم مدیترانه ای است، در طول رویش به گرما و همچنین تابش نور نیاز دارد . همیشه بهار به خوبی قادر است خشکی را تحمل نماید. بذور در دمای ۸ تا ۱۰ درجه سانتی گراد پس از ۴ تا ۵ روز جوانه می زنند . بذور تا ۵ الی ۶ سال از قوه رویشی مناسبی برخوردارند .

 



:: برچسب‌ها: بذر همیشه بهارفروش, فروش بذر همیشه بهار, هربی کالا, بذر گیاهان دارویی, همیشه بهار
نویسنده : مهدی قنبری
تاریخ : چهارشنبه یازدهم فروردین ۱۳۹۵
زمان : 17:5