آویشن باغی با اسم علمی تیموس ولگاریس یکی از مهمترین گیاهان دارویی می باشد. اهمیت این گیاه به قدری زیاد می باشد که به راحتی می توان از آن به عنوان سلطان گیاهان دارویی نام برد. اهمیت بالای این گیاه در صنایع داروسازی و صنایع غذایی مبین این اسم می باشد. البته در این مطلب قصد ندارم از ویژگی های آویشن سخن بگویم بلکه میخواهم از نکته ای بسیار کوچک و قابل تامل که در مزرعه گیاهان دارویی سوگلی در مرند دیده ام شما را مطلع کنم. همه میدانیم که اصلی ترین روش ازدیاد آویشن کشت بذر و تولید نشا می باشد و این راه باصرفه ترین روش ازدیادی این گیاه می باشد ولی جالب است بدانید اگر شرایط آب و هوایی و خاک اجازه دهد آویشن می تواند رشدی رونده داشته باشد و با تماس بوته های چوبی اش با زمین از محل تماس ریشه دار شده و گسترش یابد. کشاورز می تواند در صورتی که هدفش گسترش سطح زیر کشت باشد با جدا کردن این بوته ها و کاشت آنها در مکانهای دیگر سطح زیر کشت خود را افزایش دهد البته این روش کاری پرهزینه و زمانبر می باشد و فقط در سطوح بسیار کم توصیه می گردد. این روش در متون علمی به ازدیاد گیاهان از طریق خوابانیدن معروف می باشد.


 

مرکز تهیه قیسی تازهقیمت قیسی زردالو برگه خرید


حامیان ما برای مبارزه با سرطان

مرکر تامین سرور اچ پی HP ایران مستر اچ پی

سایت فروش محصولات خشکبار هربی کالا

 

اختصاصا به نواحی غرب مدیترانه داشته و دو گونه از این گیاه مطرح بوده است که یکی برای مصارف طبی بکار می رفته که دارای گلهایی به رنگ سفید و دیگری که نوع سیاه نامیده می شده است. اسانس آویشن باغی خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد. از این اسانس در صنایع داروسازی، صنایع غذایی، کنسروسازی و صنایع بهداشتی و ارایشی استفاده می شود. مواد مؤثره آویشن باغی خلط آور است و از آن برای معالجه سرفه ایجاد می شود. از عصاره الکلی و تنتور تهیه شده از پیکره آویشن باغی برای معالجه سرفه و گلو درد استفاده می شود آویشن دارای ماده موثره تیمول می باشد و گیاهی است چندساله که از اواسط اردیبهشت سال دوم گل می هد.  ریشه این گیاه چوبی، مستقیم و محکم است بنابراین می تواند این گیاه را به خوبی درخود نگه دارد. ساقه آن چهارگوش و منشعب می باشد.

نشای آویشن باغی

7002

محصول جدید

آویشن باغی از جمله گیاهان دارویی است که در صنعت از کاربرد فرآورانی برخوردار می باشد. امروزه تولید کنندگان بسیاری به تولید این گیاه مشغول هستند. ما در زمینه تولید بذر و نشای گیاهان دارویی همراه انها هستیم و بخشی از نیاز به نهاده های آنها را تامین میکنیم. نشای تولید شده از گونه اصلاح شده باغی می باشد و به تعداد کافی تولید و آماده فروش می باشد.

198000 قلم

مرکز تهیه قیسی تازهقیمت قیسی زردالو برگه خرید


حامیان ما برای مبارزه با سرطان

مرکر تامین سرور اچ پی HP ایران مستر اچ پی

سایت فروش محصولات خشکبار هربی کالا